Saturday 25 June 2011

Antara 2 darjat

Antara 2 darjat...iaitu perbezaan taraf kehidupan yg ketara dari segi harta dan pangkat kekayaan.Pada hari ini, darjat kehidupan manusia terdiri daripada pelbagai golongan iaitu golongan kaya, golongan pertengahan, golongan miskin dan golongan yang terpinggir. Dan kini  sudah menjadi adat kehidupan golongan yang berpendapatan tinggi dan berpangkat mendapat sanjungan, penghormatan dan di pandang hebat oleh masyarakat.
Golongan miskin dan terpinggir pula kelihatan kurang mendapat sanjungan sebagaimana yang diperolehi golongan kaya atau atasan. Manakala golongan bawahan sering mendapat laluan sukar dan terpaksa berhempas pulas mencari kesenangan hidup. Ini adalah lumrah kehidupan. Persoalan besar timbul ialah apakah perbezaan taraf hidup itu menentukan harga atau nilai kehidupan manusia..Fikirkan..
Inilah realiti dan fantasi kehidupan manusia sekarang ni..pangkat dan kekayaan menjadi ukuran sehingga sanggup menyakiti hati dan perasaan org lain hanya kerana PERALATAN DUNIA...inilah realiti dan fantasi kehidupan millenium sekarang yg gah dgn nama dan pangkat utk kesenangan yg sementara..Bahkan hubungan antara Pencipta pun dah di darjatkan...sama2 kita renungkan....

No comments:

Post a Comment