Monday 18 April 2011

Menjaga kebajikan pekerja

   Salam sejahtera..pukul 6.15 pagi tadi...sebelum shift malam selesai,sembang2 la dgn sorang passenger ni...Dia staf Naza Hotel Penang...kiranya otai kat situ la...Dia ceritakan ttg perihal Boss Naza..Puan Sri dan Tan Sri..cerita dalam masa 20minit ...Rasa mcm kenal lama dah....hehehe...org berbudi kita berbahasa...heheheh...Ok,Boss Naza ni jenis "humble"..mkn pun cuma roti ja...haaa..tapi air yg dia suka...MILO dn air suam..sama la dgn saya ni...heheheh.....Menurut otai ni lagi,Boss tu lebih pentingkan family...kalau sapa2 sakit,cepat2 uruskan...Klinik panel plak bkn utk sorang..tapi utk isteri dan anak2..anak 8 pun boleh...Hospital plak,Hospital yg paling mahal di Penang ni..Penang Adventist Hospital...selalunya,kalau seseorang majikan yg berbuat demikian iaitu mementingkan hal kebajkan pekerjanya,mesti akan beroleh keuntungan yg berlipat kali ganda...semoga Allah melimpahkan rezeki..amin..Moral of storynya...Pangkat tinggi mcm mana pun,kalau
kebajikan pekerja tidak di abaikan,pasti pekerja akan mendoakan untuk Boss..psstt..saya pun dapat tawaran jgak utk menginap kat hotel tu dgn harga yg berpatutan...rasa nak relax,call saja otai ni..dia akan uruskan...haa....rezeki2....info dapat,pengalaman org pun dapat,kawan baru pun dapat dan tempat untk bercuti pun dapat...hehehe.....ok la..semoga anda semua dapat sedikit iktibar dari perbualan saya dgn otai tu utk kebaikan kita semua...yg baik tu dari Allah...yg buruk tu dari kesalahan saya sendiri...selamat beramal

No comments:

Post a Comment